dissabte, 13 de juliol del 2013

Experiències TXT: Enric Nájar

"Quan em van demanar què volia o podia oferir, jo ho tenia molt clar; ensenyar a tallar de manera molt particular la fruita" 

L'Enric Nájar Parera viu a Manlleu, al Mas la Devesa. Fa aproximadament 12 anys, quan treballava en una empresa de càtering, casualment li va sortir la possibilitat de participar en un curs que mai havia pensat fer: “Tallat de fruites i verdures d’estil tailandès”. En aquest curs va aprendre a tallar les fruites i les verdures de forma artística, va descobrir noves formes d’expressió i a la vegada li va néixer una gran passió; L’art amb la fruita.

Enric, et guanyes la vida fent art amb la fruita?
No. Treballo en el món alimentari, però no té res a veure amb el tallat de fruites que vaig aprendre fa uns quants anys.


Doncs, quan poses en pràctica aquesta creativitat i habilitat que t’apassiona i amb la que hi tens la mà trencada?
Després d’uns anys d’haver-ne après, la gent ha anat coneixent el meu hobbie i han començat a contactar directament amb mi perquè els hi ensenyi.

Has fet tallers de tallar fruita al programa Temps x Temps, oi?
Sí. A través de la meva mare que participa a Mares Món, entitat que col·labora molt amb TxT, vaig conèixer aquest programa. Ella em va animar perquè m’hi apuntés.

Explica’ns què has donat fins ara a TxT.
Quan em van demanar què podia o volia oferir jo ho tenia molt clar, ensenyar a tallar d’una manera molt particular la fruita. Fa 3 anys vaig impartir un taller de “Flor de meló” a casa meva i  aquest estiu un altre de “Decoració de fruita “ a les instal·lacions del Centre Cívic.

L’Enric explica que amb la fruita es treballen les formes i els colors. S’hi poden fer mil figures i l’objectiu final, després d’haver gaudit i creat, és menjar-se-la d’una manera ben poc tradicional.


Qui participa en aquests tallers?
Al principi van venir gent de Mares Món i en aquest segon taller ja ha vingut més gent que m’ha anat coneixent.

Com reacciona la gent que ve?
Comencen el taller amb molta curiositat i amb dubtes de si ho sabran fer. Quan s’hi posen  inventen figures tan creatives que acaben el taller sorpresos del què han après: Roses per Sant Jordi, estelades amb maduixes,  formes d’ocells amb pinyes... Quan acaben el taller s’enduen la seva figura a casa i marxen contents.

I tu Enric a canvi, què has rebut?

Des de TxT em truquen o m’envien informació per correu electrònic dels tallers que organitzen. Sovint quedo sorprès del què puc aprendre i de com puc passar-m’ho bé dins d’un grup de persones actives i motivades. En un dels tallers vaig aprendre a treballar llana de xai i em vaig fer una funda per al meu mòbil, en un altre vaig aprendre a fer truites de patates al forn i al bany maria, també em van ensenyar a fer blogs... Per cert, si voleu veure el meu blog on hi ha algunes de les figures de fruita que faig podeu entrar a decorfruit.tumblr.com


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada