dimecres, 13 de novembre del 2013

Experiències TXT: Berta Puigderrajols

"Amb Temps X Temps pots viure i descobrir noves sensacions i vivències"

“Sóc la Berta, tinc 18 anys, visc al barri del Puig i estudio el grau superior d'Activitats físiques esportives. Vaig conèixer Temps x Temps quan una amiga que hi participava em va explicar que ella va oferir voluntàriament un servei  a la residència Aura i un altre al banc d'aliments i que, quan li fes falta, ella també podria demanar algun servei".



Per què et va interessar apuntar-te a Temps x Temps?
Quan vaig descobrir que a Manlleu hi havia aquest servei, tenia força hores lliures i podia intercanviar el meu temps.  Tenia clar que volia aprendre a cosir i a tocar guitarra. Vaig anar a l’Àrea de Serveis Personals de l'Ajuntament, em van acabar d'informar i em van apuntar a la llista d’usuaris de Temps x Temps.

Una vegada apuntada, van trigar a avisar-te?
La resposta va ser ràpida. Em van presentar una noia que era modista i que també estava inscrita. Ens vàrem posar d'acord per trobar-nos un dia i una hora. Com que mai havia cosit em va ensenyar la costura bàsica. El primer dia vaig fer repunts i la vora de pantalons.

Ja deus ser una bona modista, no?
Encara em falta molt per aprendre. En aquell moment vaig trobar feina i se'm va reduir el temps lliure. No vaig poder continuar aquesta formació tan privilegiada. Em va agradar tant, que tinc pendent continuar l'aprenentatge quan torni a tenir temps.

I tu, què pots donar?
Em vaig oferir per cuidar nens i nenes, perquè ja havia fet de cangur alguns estius. Realment, però, he donat un altre servei. Em van demanar si podia passejar el gos d'una senyora que, per motius familiars, no tenia temps per fer-ho. Les tardes que puc passejo el seu gos, la Nit, juntament amb el meu gos, en Tedi.

Has fet alguna altra acció a Temps x Temps?
Sí. Em van proposar anar a la residència per ajudar a acompanyar els avis i àvies a la Plaça de Manlleu el dia de Sant Jordi. No havia estat mai amb persones grans i em va agradar més del que m’esperava. Vaig descobrir noves sensacions i vivències.

AMB LA INTERMEDIACIÓ DE TEMPS X TEMPS HE CONEGUT PERSONES DE MANLLEU QUE M'HAN DONAT EL QUÈ BUSCAVA I QUE JO HE POGUT OFERIR ALLÒ QUE VOLIEN.

Has explicat la teva experiència a les persones del teu entorn?
I tant! El que més m'ha sorprès és que alguns amics sabien que aquest servei es feia en altres ajuntaments, però no coneixien el nostre Temps x Temps .
Saps que és el que més em sorprèn? Que quan ho explico molta gent em demana: - “ I no cobres res?”

“Ells encara no saben la quantitat de gent que estan apuntats a Temps x Temps i que molts ofereixen sense rebre res a canvi”.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada