dimecres, 13 de juliol del 2016

CARLES SERRAT

“INTERCANVIAR CONEIXEMENTS AMB ALTRES PERSONES, PER A MI ÉS MOLT ENRIQUIDOR".
Com vas conèixer TEMPS X TEMPS (TXT)?
A TXT sabien que havia estat a l’aula d’autoaprenentatge d’idiomes de l’Ajuntament de Manlleu fent converses en anglès i, per això, em van venir a buscar per si volia participar amb un grup de persones de TXT que volien practicar l’anglès.
 
Tu què pots donar a TXT?
Converses d’anglès i francès i també de català i castellà, per a les persones que encara no les parlen. També puc fer revisió i correcció de textos en català i castellà.

Ho has pogut posar en pràctica amb algú?
Sí, cada setmana preparo un tema i el divendres a la tarda ens trobem un grup de persones en un bar de la plaça per fer converses en anglès. Els explico en català el tema que treballarem, els introdueixo el vocabulari i les típiques frases del tema i, tot seguit, comencem la conversa de grup. Per exemple, un dia fem veure que estem en un restaurant anglès i els ensenyo frases com “I would like a coke, please” o “Do you take credit cards?”. El dia següent ens situem en un aeroport, i a l’altre, en un supermercat.

I què demanes?
Encara no ho tinc gaire clar, però sempre he volgut tocar un instrument; la guitarra, el piano... També m’agradaria aprendre l’italià i l’alemany, però a un nivell bàsic, fent petites converses. Ah! També m’agradaria que algú m’ajudés en temes legals per fer-me traductor autònom i també per guiar-me en l’elaboració de la declaració de renda.

Algú t’ho ha pogut donar?
No, però des de TXT m’han dit que hi ha una persona que em podria donar classes de guitarra.

Digues una paraula que t’inspiri TXT?
A TXT comparteixes coneixements i habilitats. Per a mi, “compartir” és la paraula més idònia.

Quin sentiment o sensació tens quan reps el que demanes?
Suposo que em sentiré molt agraït amb la persona que em comenci a ensenyar a tocar la guitarra o idiomes. I sé que donaré el màxim de mi mateix per aprendre el màxim del què m’ensenyi.

I quan tu ho dónes?
Responsabilitat. Vull que aprenguin conceptes i que els coneixements els posin en pràctica.

 Quantes hores has invertit a TXT?
Cinc hores.

A quin barri de Manlleu vius?
Al Barri de l’Erm.

Què és el que més t’agrada fer?
Ensenyar. M’omple molt que els meus alumnes aprenguin l’idioma. Sé que no és fàcil i han de ser constants. Quan avancen amb el temari, em sento orgullós tant per mi com per ells.

I el que menys?
No poder dedicar-me a treballar com a traductor.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada